Köpvillkor för QiBreeze
Inledning Dessa villkor och betalningsbetingelser gäller för köp av nätbaserade kurser med eller utan fysiska sammankomster via QiBreeze. Köp regleras av dessa standardförsäljningsvillkor för konsumentköp av tjänster online. Konsumentköp över internet regleras huvudsakligen av avtalslagen, konsumentköplagen, marknadsföringslagen, ångerrättslagen och e-handelslagen. Dessa lagar ger konsumenten oavvisliga rättigheter och kan läsas på https://www.konsumentverket.se/ Dessa villkor ska inte tolkas som en begränsning av lagstadgade rättigheter, utan som en beskrivning av de viktigaste rättigheterna och skyldigheterna för köpet. För en bättre förståelse av dessa villkor, vänligen se vägledning från Konsumentverket.
Avtalet Avtalet består av dessa försäljningsvillkor, information som tillhandahålls i beställningslösningen och eventuellt särskilt avtalade villkor. Om det uppstår konflikt mellan dessa, gäller särskilt avtalade villkor, så länge de inte strider mot oavvislig lagstiftning.
Parterna Säljaren är QiBreeze, organisationsnummer: [780228-5564], och benämns hädanefter som ”säljaren.” Köparen är den konsument som gör beställningen och benämns hädanefter som ”köparen.”
QiBreeze
[Landa Lilla 4, 44791 Vårgårda]
[Säljarens telefonnummer]
E-post: [info@findbalance.se]
Org.nr.: [780228-5564]
Pris Det angivna priset för tjänsten är det pris köparen ska betala. Moms står angivet hur mycket det är.
Avtalsingående Avtalet är bindande för båda parter när köparen har skickat sin beställning till säljaren. Om det finns fel i erbjudandet från säljaren eller köparens beställning, och den andra parten borde ha insett felet, är avtalet inte bindande.
Avtalets varaktighet Avtalet gäller för den förbetalda nätbaserade kursen. Kursen blir tillgänglig så snart betalningen är genomförd.
Betalning Betalning sker via QiBreezes onlinebetalningslösning,. Köparen får tillgång till kursen när betalningen har genomförts via våra webbplatser eller ett avtal om fakturering har ingåtts och faktura skickats från QiBreeze eller via…
Leverans Leverans anses ha skett när köparen eller dennes representant fått tillgång till e-läringskursen.
Ångerrätt/Ångerfrist För köp av nätbaserade kurser gäller ångerrätt. Ångerfristen löper ut 14 dagar från dagen då avtalet om köp ingicks. Om kursen genomförs innan ångerfristen har löpt ut, gäller ångerrätten till den dag kursen registreras som genomförd. Köparen ska meddela säljaren om ångerrätten utnyttjas innan fristen går ut. Ångerfristen börjar löpa dagen efter leverans och alla kalenderdagar räknas. Om fristen slutar på en helgdag förlängs fristen till närmaste arbetsdag. Köparen ska kunna bevisa att ångerrätten har utnyttjats, och meddelandet bör därför skickas skriftligt, via e-post eller brev.
Försening och utebliven leverans – köparens rättigheter Om säljaren inte levererar kursen eller levererar den för sent, och detta inte beror på köparen, kan köparen enligt konsumentköplagen kräva fullgörelse, häva avtalet och/eller kräva ersättning. Vid krav om avtalsbrott bör meddelandet vara skriftligt.
Fullgörelse Köparen kan kräva att säljaren fullgör köpet, såvida inte ett hinder föreligger som säljaren inte kan övervinna. Om hindret försvinner inom rimlig tid kan köparen fortfarande kräva fullgörelse. Köparen förlorar rätten att kräva fullgörelse om han eller hon väntar orimligt länge.
Hävning Om säljaren inte levererar tjänsten på den avtalade tiden ska köparen ge säljaren en rimlig tilläggsfrist. Om säljaren inte levererar inom tilläggsfristen kan köparen häva köpet.
Fel på varan – köparens rättigheter Om ett fel uppstår, måste köparen meddela säljaren inom rimlig tid efter att felet upptäcktes. Köparen har alltid reklamerat i tid om detta görs inom 1 månad från det att felet upptäcktes. Reklamationen bör göras skriftligt.
Personuppgifter Den personuppgiftsansvarige för insamlade personuppgifter är säljaren. Säljaren samlar endast in och lagrar personuppgifter som är nödvändiga för att fullgöra avtalet. Köparens personuppgifter lämnas ut till tredje part endast om det krävs för att fullfölja avtalet eller i lagstadgade fall. Köparen har rätt att få insyn i sina egna uppgifter och kan begära att dessa raderas.
Konfliktlösning Klagomål riktas till säljaren inom rimlig tid. Parterna ska försöka lösa tvister i samförstånd. Om detta inte lyckas kan köparen kontakta Konsumentverket för medling på https://www.konsumentverket.se/marknadsratt-foretag/informationskrav-vid-distansavtal-regler-for-foretag/